Co roku Vuelta a España przyciąga pasjonatów kolarstwa z całego globu, tworząc najbardziej rozpoznawalny wyścig rowerowy na świecie. Entuzjaści dwóch kółek z niecierpliwością oczekują na tę imprezę, niezależnie czy mają okazję być na trasie czy też śledzić ją za pośrednictwem telewizji. W dzisiejszym artykule prezentujemy kilka modeli rowerów, które stanowią wybór zawodników uczestniczących w Vuelta a España.
Spis treści
Sprawdź jakimi rowerami jeżdżą w Vuelta a España
Vuelta a España, znana również jako Wielka Pętla Hiszpanii, to jedno z trzech wielkich tourów kolarskich obok Tour de France i Giro d’Italia. W zawodach takiego kalibru kolarze często korzystają z zaawansowanych i specjalnie dostosowanych rowerów, które zapewniają im optymalne wsparcie podczas trudnych etapów.
W Vuelta a España można zazwyczaj zobaczyć różne modele rowerów różnych producentów, ponieważ drużyny mają pewną swobodę wyboru sprzętu. Wiele drużyn korzysta z rowerów od renomowanych marek, takich jak Specialized, Trek, Cannondale, Bianchi, Scott czy Giant. Rowery te są często dostosowane do różnych warunków terenowych i preferencji zawodników.
Rower używany podczas Vuelta a España musi spełniać wiele kryteriów. Musi być lekki, aby ułatwić jazdę w górach i podjazdach. Znaczenie ma także aerodynamika, szczególnie na płaskich odcinkach i czasówkach. W związku z trudnymi warunkami pogodowymi, rower powinien być wytrzymały i stabilny. Hamulce tarczowe są coraz popularniejsze w tego typu wyścigach ze względu na lepszą kontrolę nad prędkością i skuteczność hamowania, zwłaszcza podczas zjazdów.
Bianchi Oltre XR4 Disc/Specialissima
fot. CyclingTips
W bieżącym sezonie australijska drużyna kolarska Team BikeExchange, wcześniej znana jako GreenEdge, wykorzystuje zaawansowaną konfigurację, opartą na dwóch modelach rowerów Bianchi: Oltre XR4 Disc oraz Specialissima. Szczególnie wyróżnia się zastosowanie hamulców tarczowych, co stanowi istotny element strategii zespołu. Wykorzystanie osprzętu Shimano Dura-Ace Di2, renomowanych komponentów znanej marki, zapewnia precyzyjne i płynne przełączanie biegów, co jest kluczowe podczas wymagających wyścigów.
Rama modelu Oltre XR4 Disc została zaprojektowana z myślą o osiągnięciu maksymalnej aerodynamiki oraz efektywności. Dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych, zapewnia ona doskonałą kontrolę nad prędkością i pewność hamowania, co jest szczególnie ważne podczas zjazdów i trudnych warunków pogodowych. Specialissima natomiast wyróżnia się niską wagą i responsywnością, umożliwiając kolarzom szybkie i dynamiczne reakcje na każdą zmianę terenu.
W obu modelach Team BikeExchange korzysta z kół Dura-Ace, które znane są z wytrzymałości i doskonałej jakości wykonania. Dodatkowo, opony Pirelli zapewniają optymalną przyczepność do nawierzchni, co jest kluczowe dla osiągnięcia najlepszych wyników w różnorodnych warunkach drogowych. W połączeniu z profesjonalnymi komponentami, rowery Bianchi Oltre XR4 Disc i Specialissima stanowią niezastąpione narzędzia dla Team BikeExchange, umożliwiając osiągnięcie wysokiego poziomu osiągnięć w światowej klasy wyścigach kolarskich.
Scott Dura-Ace Di2 z serii 9200
fot. Scott SPORTS
Oto przedstawienie wyjątkowego roweru Scott Dura-Ace Di2 z serii 9200, który wraz z zespołem Addict stanowi preferowaną konfigurację. Wraz z dniem bardziej sprzyjającym płaskiemu terenowi, zespół sięga po model Foil, wyposażony w pełny hamulec tarczowy oraz kompletny zestaw grupowy Shimano Dura-Ace Di2.
Rower ten zdobył uwagę dzięki wykorzystaniu jeszcze nie wydanego modelu z serii 9200 Shimano Dura-Ace Di2, co wskazuje na możliwość jego pojawienia się podczas Vuelty. Warto mieć oczy szeroko otwarte na ten rozwój. Scott Dura-Ace Di2 9200 to nie tylko rower, to połączenie precyzji, wydajności i innowacji. Jego zaawansowany system zmiany biegów Di2 oferuje płynne i bezproblemowe przejścia między przełożeniami, zapewniając doskonałą kontrolę podczas jazdy.
Zespół Foil z pełnym hamulcem tarczowym gwarantuje pewność hamowania w różnorodnych warunkach, zapewniając bezpieczeństwo i komfort. Koła Shimano Dura-Ace Di2 dodatkowo podkreślają charakter tego roweru, zapewniając nie tylko estetyczny wygląd, ale także doskonałą wydajność. Wszystko to czyni Scott Dura-Ace Di2 z serii 9200 niezwykle atrakcyjnym wyborem dla wymagających kolarzy, gotowych na wyzwania zarówno płaskich tras, jak i trudniejszych terenów.
Carvelo R5
fot. Carvelo
W sezonie bieżącym zespół Jumbo–Visma postawił na rowery marki Cervelo, w tym model R5, doskonale dostosowany do potrzeb wspinaczy. Rowery te zdobyły uznanie ekipy, oferując wyjątkową wydajność podczas podjazdów. Przejście na modele Cervelo było ważnym krokiem dla zespołu, a model R5 wyróżnia się swoimi właściwościami.
Rower Cervelo R5 to wspaniała propozycja dla kolarzy wspinaczy. Jego konstrukcja i geometria zostały zoptymalizowane tak, aby zapewnić maksymalną wydajność podczas jazdy w górach. Dzięki zaawansowanym technologiom i lekkiej ramie rower doskonale reaguje na wysiłek podczas stromych podjazdów, umożliwiając dynamiczną jazdę i efektywne przyspieszenia.
BMC Campagnolo Super Record II EPS
fot. Campagnolo Srl
Dla zespołu AG2R to marka BMC dostarcza rowery, które zostały wyposażone w kompletną grupę osprzętu Campagnolo Super Record II EPS oraz zestawy kół WTO włoskiej firmy, owinięte w opony Pirelli. Wybór ten jest zgodny z wysokimi standardami ekipy, skupiającej się na doskonałej wydajności i innowacyjności.
Rower BMC z osprzętem Campagnolo Super Record II EPS stanowi imponującą kombinację zaawansowanej technologii i precyzji. Grupa osprzętu Campagnolo Super Record II EPS to flagowy wybór dla profesjonalnych kolarzy, oferujący płynne i szybkie zmiany biegów oraz niezawodne hamowanie. Elektroniczny system zmiany biegów EPS gwarantuje precyzyjne i szybkie reakcje, zapewniając kolarzom pełną kontrolę nad rowerem.
Cube Lightning C:68X SLT
fot. Cube Bikes
W zespole Intermarché to rowery Cube Lightning C:68X SLT stanowią wybór pasażerów. Pomimo utrzymania opon Continental oraz grupy osprzętu Shimano Dura-Ace Di2 z poprzednich sezonów, dokonano pewnych zmian. Obecnie wyposażenie obejmuje koła Newmen zamiast dotychczasowych Fulcrum.
Rower Cube Lightning C:68X SLT jest wyjątkową propozycją dla pasażerów zespołu Intermarché, łączącą zaawansowaną technologię i osiągi. Charakteryzuje go lekka rama C:68X wykonana z zaawansowanego włókna węglowego, co przekłada się na niską wagę i doskonałą sztywność, zapewniając responsywność i efektywność podczas jazdy.
Wilier Filante SLR
fot. Thecyclingdane
Rower Wilier Filante SLR stał się preferowanym wyborem dla jeźdźców z zespołu Astana, zapewniając im dynamiczną aero wydajność na szosach. Dodatkowo, w dni dedykowane trudnym górskim etapom, wybierają model 0 SLR. Również wyróżniający się jednym z najbardziej atrakcyjnych lakierów w peletonie.
Wilier Filante SLR to rower o aerodynamicznym charakterze, wybrany przez zawodników Astany, którzy cenią sobie osiągi i styl. Jego zaawansowana konstrukcja i forma pozwalają na płynne przecinanie powietrza, co przekłada się na większą prędkość i efektywność podczas jazdy na szosach. Aero ramy Filante SLR są zaprojektowane z myślą o minimalizacji oporu powietrza, umożliwiając jeźdźcom osiągnięcie świetnych czasów na odcinkach z wymaganiami aero.
Pinarello Dogma F
fot. Pinarello
Ekipa Ineos Grenadiers wybrała nowy model roweru Pinarello Dogma F. Producent twierdzi, że ta rama jest o 9% lżejsza niż jej poprzednik, F12, natomiast widelec wykazuje aż 16% redukcji wagi. Dodatkowo, zapewniają, że wersja hamulca szczękowego używana przez zespół jest bardziej aerodynamiczna o 3,2% w porównaniu do Dogma F12.
Grenadierzy Ineos czerpią przeważnie z grupy osprzętu Shimano Dura-Ace Di2 oraz kół Shimano, choć okazjonalnie zdarza się, że zawodnicy sięgają po obręcze innych marek. Wcześniej używano rowerów Lightweight i Princeton Carbon, kiedy uznano to za stosowne.