Strona główna » Sprawdź jakimi rowerami jeżdżą w Giro d’Italia

Sprawdź jakimi rowerami jeżdżą w Giro d’Italia

przez Rafał Górecki
0 komentarz
Giro d'Italia

Grand Tour Giro d’Italia to jedno z najważniejszych wyścigów kolarskich na świecie. Trasa składa się z trudnych górskich etapów, wymagających płaskich odcinków i zróżnicowanych nawierzchni. Wymagana jest doskonała kondycja oraz wysokiej jakości rowery, które zapewnią zawodnikom efektywność i wydajność w ekstremalnych warunkach.

W trakcie wyścigu, kolarze muszą sprostać różnorodnym wyzwaniom terenowym, co wymaga od nich rowerów o precyzyjnych osprzętach i lekkiej, a zarazem wytrzymałej konstrukcji. Wzgórza i górskie podjazdy sprawiają, że niezbędna jest przenikliwa zmiana biegów, a aerodynamiczna geometria roweru staje się kluczowa na prostych odcinkach.

Warto wspomnieć o kilku modelach rowerów, które są często wykorzystywane przez zawodników podczas Giro d’Italia. Marki takie jak Pinarello, Bianchi, Specialized czy Trek dostarczają rowery dopasowane do specyfiki trasy i wymagań kolarzy. Modele te charakteryzują się niską masą, sztywnością ramy oraz zaawansowanym systemem hamulcowym, co umożliwia zawodnikom osiąganie imponujących prędkości i pewne zachowanie na zjazdach.

Sprawdź jakimi rowerami jeżdżą w Giro d’Italia

Rowery, na którym jeżdżą zawodnicy podczas Grand Tour Giro d’Italia, stanowią kluczowy element ich sukcesu. Trasa tego prestiżowego wyścigu charakteryzuje się różnorodnymi warunkami terenowymi, dlatego rower musi łączyć lekkość z wytrzymałością oraz zapewniać doskonałą aerodynamikę.

W Giro d’Italia popularne są różne modele rowerów, dostosowane do specyfiki trasy i preferencji zawodników. Wiodące marki kolarskie, takie jak Pinarello, Bianchi, Specialized i Trek, dostarczają profesjonalnym kolarzom zaawansowane technologicznie rowery. Wysoka jakość materiałów i precyzyjne wykonanie pozwala na efektywne pokonywanie trudnych podjazdów, dynamiczne zjazdy oraz szybkie płaskie odcinki.

Również osprzęt jest kluczowy. Przerzutki, hamulce i koła są starannie dobrane do charakterystyki trasy. Zawodnicy często wybierają lekkie karbonowe ramy, które pozwalają na osiągnięcie optymalnej wagi roweru. Geometria roweru jest zoptymalizowana, aby zapewnić jak najlepszą aerodynamikę i efektywność jazdy.

Specialized S-Works Tarmac SL7

fot. Peter Sagan – Facebook

Jednym z czołowych modeli jest Specialized S-Works Tarmac SL7, wykorzystywany przez wiele drużyn w Giro d’Italia. Ten rower został zaprojektowany z myślą o osiąganiu maksymalnej prędkości i efektywności na różnorodnych odcinkach. Drużyna CCC Team (obecnie Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) była jednym z zespołów, które korzystały z tego modelu podczas wyścigu.

Specyfikacja Specialized S-Works Tarmac SL7 obejmuje lekką ramę z zaawansowanego karbonu, co przekłada się na doskonałą sztywność i responsywność. Zaawansowany system przerzutek zapewnia precyzyjne zmiany biegów, a aerodynamiczna geometria minimalizuje opór powietrza. Wysokiej jakości hamulce gwarantują pewne zatrzymywanie się nawet w trudnych warunkach. Koła z lekkiego karbonu przyczyniają się do osiągania imponujących prędkości na prostych odcinkach.

BMC SLR1

fot. BMC

BMC SLR1 to jeden z wyróżniających się rowerów, często wykorzystywany przez drużyny podczas Giro d’Italia. Znany z doskonałych osiągów, ten model został także wybrany przez zespół AG2R Citroën Team do rywalizacji.

Rower BMC SLR1 charakteryzuje się lekką, aerodynamiczną konstrukcją, co wpływa na wyjątkową wydajność. Wyposażony w zaawansowany osprzęt, gwarantuje precyzyjne i płynne zmiany biegów, a także pewne zatrzymywanie się dzięki wysokiej jakości hamulcom. Ramę wykonano z wysokogatunkowego karbonu, co zapewnia sztywność i reaktywność roweru podczas podjazdów i zjazdów. Lekkie, aerodynamiczne koła dodatkowo przyczyniają się do osiągania imponujących prędkości.

Canyon Aeroad

fot. Canyon

Canyon Aeroad to rower, który zdobył uznanie wielu zawodowych kolarzy i jest często wybierany do udziału w Grand Tour Giro d’Italia. Drużyna Movistar Team, czołowa ekipa kolarska, wykorzystuje ten model podczas rywalizacji.

Rower Canyon Aeroad wyróżnia się zaawansowanym designem aerodynamicznym, co sprawia, że jest doskonałym wyborem na szybkich odcinkach płaskich oraz zjazdach. Wyposażony w innowacyjny osprzęt, gwarantuje płynne i precyzyjne zmiany biegów, a efektywne hamulce pozwalają na pewne zatrzymywanie się w trudnych warunkach. Dzięki lekkiej ramie wykonanej z karbonu, rower zapewnia doskonałą sztywność, co przekłada się na efektywność podczas podjazdów.

Specyfikacja Canyon Aeroad obejmuje również aerodynamiczne koła, które zwiększają prędkość na prostych odcinkach. Geometria roweru została zoptymalizowana, aby minimalizować opór powietrza i osiągać najlepsze osiągi.

Filante SLR

fot. Filante

Rower Filante SLR to nowatorski wybór w świecie kolarstwa, który zdobywa uznanie wielu profesjonalnych kolarzy i drużyn, biorących udział w Grand Tour Giro d’Italia. Drużyna EF Education-Nippo, wiodący zespół kolarski, wykorzystuje ten wyjątkowy model podczas rywalizacji.

Filante SLR wyróżnia się zaawansowanym projektem, łączącym aerodynamikę i wytrzymałość. Rama wykonana z lekkiego karbonu zapewnia doskonałą sztywność, co przekłada się na efektywność podczas podjazdów i sprintów. Precyzyjne osprzęty gwarantują płynne zmiany biegów, a hamulce zapewniają pewne zatrzymywanie się nawet w trudnych warunkach.

Specyfikacja Filante SLR obejmuje również aerodynamiczne koła, które zwiększają prędkość na płaskich odcinkach. Geometria roweru została starannie dostosowana, aby zminimalizować opór powietrza i osiągać najlepsze rezultaty. Wszystko to sprawia, że jest to wybór idealny dla kolarzy dążących do osiągnięcia sukcesu w intensywnym środowisku wyścigowym.

Merida Reacto

fot. Merida

Rower Merida Reacto to jedna z wiodących propozycji w peletonie kolarskim, szczególnie popularna w Grand Tour Giro d’Italia. Drużyna Bahrain Victorious, uznany zespół kolarski korzysta z tego modelu podczas rywalizacji.

Merida Reacto wyróżnia się innowacyjnym podejściem do aerodynamiki i wydajności. Lekka karbonowa rama zapewnia znakomitą reakcję podczas podjazdów oraz dynamiczne przyspieszenia. Precyzyjny osprzęt gwarantuje płynne zmiany biegów, a hamulce doskonale radzą sobie z kontrolą prędkości.

Specyfikacja Merida Reacto obejmuje również aerodynamiczne koła, które znacząco zwiększają prędkość na płaskich odcinkach. Geometria roweru została starannie zaprojektowana, aby osiągnąć maksymalną wydajność przy minimalnym oporze powietrza.

Cannondale SuperSix EVO LAB 71

fot. Cannondale

Cannondale SuperSix EVO LAB 71 to rower, który przyciąga uwagę w światowej scenie kolarskiej, a także na trasach Grand Tour Giro d’Italia. Drużyna EF Education-Nippo, znana z ambitnych osiągnięć, wybiera ten model do rywalizacji.

Cannondale SuperSix EVO LAB 71 wyróżnia się zaawansowaną technologią i innowacyjnym podejściem do konstrukcji. Lekka rama z karbonu zapewnia doskonałą sztywność i wydajność podczas zróżnicowanych etapów. Doskonałe przeniesienie mocy i płynne zmiany biegów są efektem precyzyjnego osprzętu.

Specyfikacja Cannondale SuperSix EVO LAB 71 obejmuje również zaawansowane komponenty, takie jak aerodynamiczne koła, które wspomagają osiągnięcie wysokich prędkości. Geometria roweru jest zoptymalizowana, aby zapewnić doskonałe prowadzenie i minimalny opór powietrza.

Lapierre Xelius

fot. Lapierre

Rower Lapierre Xelius to znakomita propozycja w świecie kolarskiego wyścigowego, a także na prestiżowych trasach Grand Tour Giro d’Italia. Drużyna Groupama-FDJ, mocno ugruntowana w peletonie, wybiera ten model do rywalizacji.

Lapierre Xelius wyróżnia się zaawansowanym podejściem do wydajności i technologii. Lekka rama wykonana z zaawansowanego karbonu zapewnia doskonałą sztywność, co przekłada się na efektywność podczas podjazdów i dynamiczne przyspieszenia. Precyzyjny osprzęt umożliwia płynne i pewne zmiany biegów, a hamulce zapewniają bezpieczne zatrzymywanie się w różnych warunkach.

Specyfikacja Lapierre Xelius obejmuje również aerodynamiczne koła, które przyczyniają się do osiągania wyższych prędkości na płaskich odcinkach. Geometria roweru została zaprojektowana z myślą o jak najmniejszym oporze powietrza oraz doskonałym prowadzeniu.

MOŻE CI SIĘ SPODOBAĆ: